Delavnica Marketing v medicini

alenka.jpg

Marketing je eno ključnih področij, ki jo mora razvijati vsako podjetje za uspešno poslovanje. Posebnosti in izzive marketinga v medicini nam je dne 11.10.2019 v sklopu delavnic DIH.HealthDay.si predstavila Alenka Pariš Rutar iz podjetja Kemofarmacija.

Medicina je znana kot strogo regulirano področje, na katerem se inovacije vpeljujejo počasi. Hkrati gre za kompleksen sistem deležnikov, kjer so kot kupci oz. uporabniki zdravstvenih storitev vključeni pacienti, zdravniki (zdravstveno osebje) in zavarovalnice. Paket izzivov v zdravstvu je velik, zato uspejo le tisti s temeljitim poznavanjem njegovega ustroja ter strateškim delovanjem na dolgi rok. Pri tem so bistvene tržne raziskave, ki omogočijo vpogled v številne tržne segmente na tem področju. Osnova za to so 4 P-ji: izdelek, cena, postavitev (na tržišče) in promocija. Alenka Pariš Rutar je poudarila, naj podjetja pri razvoju tesno sodelujejo s končnimi uporabniki njihovih inovacij, npr. zdravniki, saj le to lahko zagotovi uporabno in učinkovito rešitev. Ker obstaja tveganje pri njihovi uporabi, je pomembno graditi tudi na zaupanju prek zagotavljanja visoke stopnje kakovosti.

Odpirajo pa se nove možnosti za start-upe, predvsem v digitalnem svetu (AI, blockchain, storitve v oblaku), zaradi česar je možno sodelovanje s farmacevtsko in ostalimi industrijami, kjer obstaja velik interes za tovrstne rešitve. Za nova in rastoča podjetja je bistveno, da razvijejo mrežo partnerjev in podpornikov z relevantnim znanjem ter izkušnjami, da odlično poznajo konkurenco ter da so kreativni pri pristopu do kupcev.

Alenki Pariš Rutar so se ob zaključku predavanja na okrogli mizi pridružili dr. Andreja Čufar (Kemofarmacija), Rok Knafelj (Kemofarmacija) in Blaž Triglav (Mediately), ki so predstavili svoje izkušnje iz razvoja in promocije digitalnih zdravstvenih rešitev. dr. Andreja Čufar je dejala, da morajo inovacije reševati probleme in ne ustvarjati novih, ter da se te morajo čim lažje integrirati v obstoječe delovne tokove v zdravstvenih ustanovah. Rok Knafelj je poudaril pomen vsebinskega marketinga za inovacije iz manj poznanih področij medicine, saj je v takih primerih potrebno izgraditi tematiko okrog rešitve, ne le te same. Za Blaža Triglava je bilo bistveno navezovanje stikov s ključnimi ljudmi v industriji, ki so pomagali pri širjenju njihove rešitve med strokovnjaki. Zaključil je z mislijo, da je na poti uspešnosti potrebnih veliko neuspešnih korakov.

S to mislijo se strinjamo tudi mi in vas hkrati vabimo na naslednjo delavnico, ki se bo odvijala 14.11.2019. Na njej nam bo Janko Burgar (Cosylab) povedal več o upravljanju kakovosti v procesu razvoja digitalne rešitve v zdravstvu. Lepo vabljeni!